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MILLENNIUM £24.99 * Joystick

Spooks, spirits, zombies, ghosts, ghouls, demons, devils, mummies, zombies, vampire lords, zombies, hags and horrible thingies that live in the crypt are all about tonight! They are creeping, crawling and cavorting around the castle of Count Valdemar, over six spookily scarifying levels.

In an arcade adventure scare-em-up the Count (you) must collect magic skulls, so that the spooks can be buried with dignity along with the rest of their bodies. Special tiptoe boots, daggers (large or small sir?), keys, zombie disguise potions and jewels are available to help Vald' clear his ancestral home of things that go bump in the night, day and anytime inbetween. The game revolves around surviving a maze of horizontally-viewed rooms and passages, filled with nasties that leap out and bite the Count in the head.

Day Of The Dead
The scene is set with a cinema intro sequence, the curtains draw back and the credits flick up on screen. A hand pushes up a grave; the dead are rising! This sets the scene for the shock-horror style of the game. Each enemy is a pastiche of a familiar B-movie friend.

Zombies slide forward with one leg broken and heads lolling on shattered necks. Frankenstein monsters stagger forward, their square shoulders swinging from side to side. Dracula-esque vampires swoop down from the ceiling tuxedos and capes at the ready.

To back up the strong graphics, authentic corny sounds echo throughout the haunted house. Trap doors creak the way only trap doors can and screams shatter the silence. The effects are either amusing by their sickening aptness or just purposefully duff.

Zombie Flesh Eaters
The quality of the animation and sound is just as well, because, Zombies is tough. When it's not being tough it's dull. The platform nature of the game and its relatively slow pace means the whole impetus for play lies in the effects.

These are amusing, especially the death scenes which feature a gloriously graphic exploding head, but there are under 20 foes and once you've met them all there is little reason to continue. The puzzles too, tend to be repeats of ideas touched upon earlier in the game, just compounded for greater difficulty and so become irritating and not a fresh challenge.

To call Zombies a spoof game sounds insulting, but it should be viewed as a compliment. They have captured the B-movie feel, but this theme alone cannot support a game. It makes you laugh, for a while, it puzzles for a time, but in the long run it is not fascinating enough to merit long term play.

Zombies falls short of the standards of puzzle-play set by Millennium in their last release James Pond, although it has equal, if not greater, graphic humour.


COUNT YORE BLESSINGS
Horror Zombies from the Crypt
  1. Skulls collected.
  2. Keys (for doors) collected.
  3. Score
  4. Weapon being used.
  5. Timer for special item.
  6. Keys (for treasure chests) collected.
  7. Lives remaining.
  1. Tip-toe boots.
  2. Crawl.
  3. Zombie disguise potion.
  4. Crucifixes.

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Computerspiele der Marke Blut & Horror sind schwer im Kommen - "Elvira" war anscheinend nur die Spitze des Grabhügels. Auch bei Millennium hat man jetzt ein paar Zombies ausgebuddelt...

Ein Actionadventure der Gänsehaut-Klasse soll es sein, und das sehenswerte Intro ist auch ganz danach: Gräber öffnen sich, Schreie gellen durch die Nacht, die Untoten sind wieder unterwegs.

Alsdann darf man sich sechs (umfangreiche) Level lang gegen Hororwesen aller Art zur Wehr setzen, angefangen vom gemeinen Zombie bis hin zur blaublütigen Fledermaus. Da heißt es, kühlen Kopf zu bewahren, solange man ihn noch aufhat, denn so nebenbei wollen auch noch alle möglichen Gegenstände (Waffen, Schätze usw.) gefunden und aufgesammelt werden.

Und wie bei einem richtig schön schlechten Horrorfilm gibt's auch hier jede Menge Geheimtüren, morsche Bodendielen oder offenen Kamine, die sich plötzlich drehen.

Sound und Grafik geben sich angemessen schaurig, auch wenn die meisten der herumwandelnden Kreaturen eher häßlich als furcht-einflößend sind. Dafür ist das Scrolling überzeugend, und die Todes-Animation der Spielfigur hat sich sogar den goldenen BPS-Orden am Band verdient.

Nur leider ist die Steuerung genauso altertümlich wie der Frack von Graf Dracula: Mit dem Joystick kann man nur laufen, hüpfen und ballern, zum Ducken braucht man die Space-Taste.

Dazu ist das Game ziemlich schwer und häufig unfair, gelegentlich muß schon ein Leben geopfert werden, um bestimmte Stellen zu erkunden. Das macht das Grusical zwar nicht zum totalen Flop, aber mehr als erträgliches Mittelmaß sollte man sich nicht erwarten. (mm)